Manuál je prispôsobený MS Outlook pre Microsoft 365 v desktopovej verzii 16.0 pre operačný systém Windows 10 a vyšší. Postupnosť krokov závisí od aktuálne nainštalovanej verzie poštového klienta vo vašom PC.
e-mailový účet do poštového klienta môžete pridať nasledujúcim spôsobom:
Pridanie e-mailového účtu do novej inštalácie a v už existujúcej inštalácii poštového klienta sa líši tým, že v prípade pridávania e-mailového účtu do novej inštalácie poštového klienta sa vynechávajú prvé dva kroky a začínate na bode 3.
1. V ľavom hornom rohu programu kliknite na prvú položku menu Súbor.
2. Kliknutím na tlačidlo + Pridať konto spustite sprievodcu pridávaním nového e-mailového účtu.
3. Vyplňte e-mailovú adresu úradu alebo osobnú e-mailovú adresu. POZOR, ďalej kliknite nižšie na ponuku Rozšírené možnosti a zaškrtnite možnosť Umožniť manuálne nastavenie konta. Až teraz potvrďte pripojenie kliknutím na tlačidlo Pripojiť.
4. V ďalšom kroku vyberte, či chcete pre prichádzajúcu poštu používať protokol IMAP (tzv. zrkadlenie, čo znamená, že poštu nesťahujete do PC alebo mobilného zariadenia, len ju na vašom zariadení zobrazujete; k pošte budete mať tak prístup aj cez webové rozhranie https://webmail.kapitula.sk/, ak by ste nemali k dispozícii svoje PC alebo mobilné zariadenie) alebo protokol POP3 (prichádzajúca pošta sa sťahuje do vášho PC alebo mobilného zariadenia a následne sa na serveri vymaže, zároveň každá kópia odchádzajúcej pošty zostáva len vo vašom zariadení - neprenáša sa na server; viď doplňujúce nastavenia v poštovom klientovi pre server prichádzajúcej pošty).
5. Vyplňte heslo a potvrďte pripojenie kliknutím na tlačidlo Pripojiť.
6. Poštový klient vás môže vyzvať na opätovnú kontrolu prihlasovacieho mena používateľa a hesla pre pripojenie k poštovému serveru. Ako prihlasovacie meno používateľa vždy používajte e-mailovú adresu v celom tvare. Odporúčame zaškrtnúť Uložiť toto heslo do zoznamu hesiel, aby ste ho nemuseli zadávať zakaždým, keď budete chcieť novú poštu načítať alebo odoslať. Správnosť údajov potvrďte kliknutím na tlačidlo OK.
7. Pokiaľ ste zadali všetky hodnoty správne a poštovému klientovi sa podarilo spojiť so serverom, poštový klient zobrazí úspešne pridané konto a môžete pokračovať na bode 9. Zároveň sa môže stať, že sa poštovému klientovi nepodarí spojiť so serverom. V takom prípade zvoľte jednu z ponúkaných možností, a to, že buď ste zadali nesprávnu e-mailovú adresu a je potrebné ju opraviť alebo druhá možnosť, teda skontrolovať/zmeniť nastavenia konta. Kliknite na jedno z dvoch tlačidiel a pokračujte.
8. Ak ste použili tlačidlo Zmeniť nastavenia konta, skontrolujte a v prípade potreby opravte jednotlivé nastavenia servera pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu podľa nižšie umiestnených obrázkov, resp. podľa Základného nastavenia e-mailov uvedeného v úvode tejto stránky, v závislosti od použitia protokolu - IMAP alebo POP3. Obzvlášť upozorňujeme na to, že pri použití protokolu POP3 pre prichádzajúcu poštu nesmiete zabudnúť zaškrtnúť možnosť Tento server vyžaduje šifrované pripojenie (SSL/TLS). Nakoniec pre overenie správnosti vyplnených hodnôt kliknite na tlačidlo Ďalej.
9. Úspešné vytvorenie e-mailového účtu potvrďte kliknutím na tlačidlo Hotovo. Je na vašom uvážení, či sa rozhodnete súčasne nastaviť poštového klienta aj pre vaše mobilné zariadenie, čo potvrdíte zaškrtnutím/odškrtnutím možnosti Nastaviť mi aj Outlook mobile v telefóne. Naliehavo odporúčame, aby ste sa nespoliehali na automatickú konfiguráciu konta zo strany poštového klienta! Bezprostredne po vytvorení e-mailového účtu skontrolujte všetky nastavenia servera pre prichádzajúcu a odchádzajúcu poštu podľa postupu pre (_/) Zmena nastavení existujúceho e-mailového účtu v MS Outlook.
|